HĽADANIE STRÁNOK

CPM - čo je to? Ako sa používa CTZ v reklame?

Organizovanie mediálnych alebo kontextových reklámkampane v sieti, každý inzerent vypočíta približný rozpočet. Pre zákazníka reklamnej kampane je dôležité vidieť, ako sa finančné prostriedky prideľujú na jeho správanie, či sú peniaze vynakladané na určený účel a s akou účinnosťou sú použité. Výpočet efektívnosti reklamného produktu v mediálnom plánovaní je založený na niekoľkých ukazovateľoch, z ktorých jeden je index CTZ. Čo je tento ukazovateľ, ako ho používať - ​​zisťujeme nižšie.

cpm to

CPM - prečo je to potrebné

Čo je CPM v reklame, známa od minulého storočia. Modul bol použitý vo všetkých reklamných kampaniach, ktoré sa uskutočnili v médiách. Vydavatelia, televízne a rozhlasové kanály stále používajú tento ukazovateľ na výpočet nákladov na reklamu. CTZ sa používa, pokiaľ ide o cenu jedného zobrazenia reklamy, nie pre jednotlivých adresátov, ale pre tisíc možných kupcov. Zároveň bol tento pojem uvedený do obehu. Majitelia reklamných platforiem by mohli pracovať len s ich obehom a tematickým zameraním, takže bola určená CTZ, reklama s touto hodnotou bola účinná.

Definícia CTZ

cpm to

Jednoduchá definícia CTZ je cena za tisíc. Pochádza z názvu modulu anglických slov s cenou za tisíc kde M - rímske číslice, čo znamená, 1000. To znamená, že otázka, čo je CPM, môžete povedať, že toto je cena za tisíc zobrazení reklamy. Čím viac reklám sa objavujú na stránkach novín a časopisov, tým častejšie to vyzerá v rozhlase alebo bliká na televíznom kanáli - tým väčší je ukazovateľ tohto koeficientu.

Výpočet CTZ v online reklamných kampaniach

Na internete je zvyčajne úlohou reklamyprehrávať bannery - to sú tie najviac otravné pop-up okná, ktoré sa používateľom toľko nelíši a ktorí prinášajú peniaze majiteľovi reklamných platforiem. Čím viac je stránka obľúbená, tým viac používateľov prezerá túto stránku internetu, tým drahšia reklama na tejto stránke bude stáť zákazník.

Inzerenti majú záujem o čo najväčší počet používateľov, ktorí videli tento banner. Preto je možné, čo je CTM, matematicky zobraziť takto:

CPM = (celková cena reklamnej objednávky) / (plánovaný počet bannerových zobrazení za deň) * 1000.

Teraz je jasné, CPM - čo to je. V reklame je to jeden z najdôležitejších ukazovateľov. Inzerent môže spočítať, koľko peňazí má zaplatiť vlastníkovi stránky, aby sa informácie zobrazili tisíc užívateľom siete.

Tento výpočet možno jasne preukázaťjednoduchý príklad. Náklady na umiestnenie jedného banneru na portáli sú napríklad 400 dolárov za týždeň, štatistiky tejto internetovej stránky ukazujú, že asi týždeň sa na stránkach zobrazí približne 10 tisíc užívateľov. Preto jednoduchý výpočet dáva hodnotu:

CTZ = 400 USD / 10 000 USD * 1000 = 4 USD za tisíc zobrazení reklamných informácií.

Inzerenti by mali pochopiť, že jednoduchéUkážka banneru na tematickej stránke je väčšinou informatívna. Neexistuje žiadna záruka, že všetky desať tisíc ľudí, ktorí navštívili stránku, nezabudnite kliknúť na banner. či je návštevník bude chcieť prepojiť, alebo nie - záleží na atraktivite banneru a informácie, ktorý je vyslaný na ňom. Každá stránka poskytne všetky potrebné údaje na výpočet parametra CTZ. To, že je prospešné pre majiteľa stránky, môžete pochopiť. Ale reklama, jeho kvalita a zaujímavé pre koncového užívateľa sú súčasťou úlohy zákazníka.

čo je cpm

CTR pomocných modulov, metódy výpočtu

Ak chcete znížiť náklady, ešte jedenindikátor je MP. Meno tiež pochádza z anglického jazyka a je kompletne znieť ako click-through rate - CTR sadzby. CTR ukazuje, koľko ľudí kliklo na banner a prejdite na stránku reklamný zákazníka. Tento modul je závislá na správnosť zvoleného miesta, lebo vhodnejším a nevyhnutné vzhľad reklamy, tým väčšia je pravdepodobnosť, že návštevník záujem o informácie a po kliknutí na banner. Spôsob výpočtu tohto ukazovateľa je nasledovné:

CTR = (počet používateľov, ktorí klikli na banner) / (plánovaný počet zobrazení bannerov za deň) * 100%.

Napríklad, ak 20 tisíc ľudí, ktorí videli reklamné materiály, ktoré nasledovali link 800 užívateľov, potom je CTR 800/20 000 * 100 = 4%, čo je nad dolnou hranicou.

Skúsenosť bola preukázaná, že minimálna miera prekliknutia je 3-5%. Ak je nižšia, náklady na potenciálneho zákazníka prekročia očakávaný zisk a reklama sa bude považovať za neúčinnú.

cpm reklama

Používanie indexov

CPM môžete použiť pri výbere užšejcieľovému publiku. Napríklad pri objednávaní umiestnenia banneru poskytuje webová stránka inzerentovi informácie o veku, poli, bydlisku, koníčkoch všetkých registrovaných návštevníkov stránky. Požadovaný banner sa teda zobrazí iba pre používateľov, ktorým bol daný reklamný produkt navrhnutý. Rozpočet reklamnej kampane sa vynakladá hospodárnejšie a efektívnejšie.

Mala by tiež brať do úvahy činnosť trvaléhoužívateľov. Čím častejšie jeden a ten istý návštevník vidí ten istý reklamný produkt, tým viac peňazí sa odpíše od inzerentov, ale zákazník už od zákazníkov nedostane. Príslušný výpočet indexov CTZ a CTR v kombinácii s hlbokou analýzou informácií poskytovaných touto reklamnou platformou by preto mal zákazníkovi priniesť požadovaný výsledok.

Ďalším bodom, ktorý je potrebné zvážiť na začiatkureklamná kampaň. Platbu je možné účtovať buď prostredníctvom CTZ alebo podľa MP. Inými slovami, zákazník by mal pochopiť podstatu bannerovej reklamy v module CPM - že to nie je platba za kliknutia používateľov, ale iba za ukážku reklamného produktu

čo je cpm v reklame

Zhrnutie

Na otázku, ktorá CPM je, môžete to odpovedaťtento parameter je jedným z najdôležitejších pri analýze efektívnosti jednej alebo druhej reklamy a je tiež zohľadnený pri výpočte rozpočtu reklamnej kampane. Zohľadňuje počet kontaktov potenciálnych zákazníkov s reklamnými informáciami a náklady na umiestnenie banneru na viacerých miestach s podobným tematickým zameraním. Vzhľadom na tieto parametre je možné vypočítať účinnosť jednej alebo druhej reklamnej platformy a úspešne zvládnuť reklamný rozpočet.

</ p>
  • vyhodnotenia: